Sunday, December 27, 2009

Lapaq!

Sambil menonton CSI, tibe2 aku pergi ke dapur nak tengok ada lagi tak lempeng kelapa yang aku buat dengan mak aku tadi ada lagi atau tak. Tapi dengan harapan palsu, lempeng dah habis, terdetik di fikiran nak buat lagi tapi tepung dah habis. Dalam pukul 3 pagi ni, kedai mana yang masih jual tepung? 7e kah? Tapi dengan gulai daging ada lagi. Perut dah mula kru krak, padah marahkan mak aku tadi sebab dia suruh aku masak nasi tapi aku malas.

Dalam peti ais banyak lagi lauk-pauk siang tadi yang tak habis. Hmm, boleh buat nasi campur ni yang macam orang korea suka makan tu. Campur semua! Aku amik periuk nasi. Masukkan beras secukup rasa, pastu letak air banyak. Tunggu la sampai periuk bunyi 'beep' then pegi la cek.

Uhm, x jadi nasi tapi jadi bubur. Bubur pun bubur lah, aku masukkan telur, lauk asam pedas, sambal sotong dan masak lemak. Gaul2 lepas tu masak kejap. bila masak aku makan. Sedap lah juga kan. Not bad, kadang-kadang bila mama tido, tak ada siapa nak memasak, dapur ni macam aku punya. Macam Nigella Bites dan Naked Chef kan.

Kalau buka channel 707 kat Astro mesti nak tengok Naked Chef, dulu mula-mula tengok sebab ingat kan dia betul naked tapi tak. Naked sebab dia memasak tanpa perancangan kot. Main bedal je. Tapi best juga la. Yang mana resepi dia yang dia letak wine tu jangan lah try.

Esok mama, nak masak kuih apam beras. Tadi amik resepi kat Chef Hanieliza. Hmm, perut dah kenyang mata pun mengantuk. TV aku biarkan on supaya mama tak ingat aku on internet 24-7. Nak tido lah. Korang ada resepi lain tak yang boleh di masak malam-malam? Pastu nak makan ape yang senang?

1 comment:

affan said...

wah. hebat2.
masak mlm2. =)

Daisypath Anniversary tickers